Παραλείπω γεύματα γιατί…κάνω δίαιτα;


Από τα άρθρα της Διαιτολόγου Βαλεντίνα Δερμιτζάκη σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
Επιστροφή στην κεντρική σελίδα

Πόσοι από εσάς κάνουν καθημερινά ένακαι μεγάλο γεύμα είτε γιατί είστε «πολυάσχολοι» και το ξεχνάτε είτε επειδήπροσπαθείτε να χάσετε βάρος; Τι συμβαίνει όμως όταν παραλείπουμεγεύματα και τα συμπυκνώνουμε κυριολεκτικά σε ένα μεγάλο; Πώς αυτή ησυμπεριφορά επηρεάζει συνολικά την υγεία μας;

 

 

Ας δούμε 3 σημαντικούς λόγους πουκάνουν την αφαγία ανθυγιεινή:

 

Συνηθίζεται η αφαγία να επηρεάζειτα επίπεδα ζαχάρου στο αίμα. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν τρώμε, τοσώμα μας διασπά την τροφή. Κάποια θρεπτικά συστατικά των τροφών μπαίνουνστην κυκλοφορία του αίματος με την μορφή σακχάρων με σκοπό να δώσουνενέργεια στο σώμα μας για να μπορέσει να λειτουργήσει κατά τη διάρκεια τηςημέρας.Όταν δεν τρώμε όλη την ημέρα, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμαπέφτουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε νωθροίκαι κουρασμένοι και πολλές φορές κάνουμε ανθυγιεινές διατροφικές επιλογέςμε κριτήριο το έντονο αίσθημα πείνας που προκαλείται. Δυστυχώς αυτή ησυνήθεια οδηγεί και σε επικίνδυνες μεταβολικές αλλαγές που μπορούναν οδηγήσουν σε Σακχαρώδη Διαβήτη.

 

 

Ο δεύτερος λόγος εμφανίζεται ναείναι η ελλιπής θρέψη. Ένας άλλος σημαντικός λόγος, λοιπόν, που ηπαράλειψη γευμάτων είναι ανθυγιεινή, οφείλεται στο γεγονός ότι οδηγεί σε ελλιπήθρέψη. Ο οργανισμός μας δηλαδή δεν προσλαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικάσυστατικά. Μια διατροφή πλούσια σε τροφές όλων των ειδών, εξασφαλίζει τηνομαλή λειτουργία του οργανισμού μας. Επίσης μπορεί να δράσειευεργετικά σε κάποιες παθήσεις και βεβαίως να λειτουργήσει και προληπτικά (παθήσειςτου καρδιαγγειακού συστήματος, εγκεφαλικά, καρκίνος). Ίσως πιστεύετεότι μπορείτε να παρακάμπτετε τα 3ωρα γεύματα και να τα«αντικαθιστάτε» με πολύ-συμπληρώματα. Όπως όμως το λέει και το όνομάτους, είναι «συμπληρώματα» και λειτουργούν μόνο ωςτέτοια. Έρευνες επίσης αναφέρουν ότι αυτά τα χάπια δεν είναι τόσοαποτελεσματικά όσο το πραγματικό φαγητό, που παρέχει στον οργανισμό μαςαυτά τα θρεπτικά συστατικά στην μορφή που τα χρειάζεται. Επομένως, γιακαλή υγεία, να τρώτε όσο πιο υγιεινά μπορείτε. 

 

 

Η αφαγία όμως, επηρεάζει και τονΜεταβολισμό. Συνηθίζετε να παραλείπετε γεύματα, γιατί έτσι πιστεύετε ότι θα χάσετεβάρος; Δυστυχώς θα σας απογοητεύσω. Αντιθέτως! Σαμποτάρετε τηνπροσπάθειά σας αυτή χωρίς καν να το γνωρίζετε. Όταν τρώμε,ο μεταβολισμός μας εργάζεται για να διασπάσει την τροφή για να μπορέσει νατα αξιοποιήσει. Όταν δεν τρώμε τίποτε, πολύ απλά, ο οργανισμός μαςυπολειτουργεί. Βρίσκεται σε κατάσταση στρες γιατί δεν παίρνει την ενέργειαπου χρειάζεται για να ανταποκριθεί στις καθημερινές μας δραστηριότητες. Έτσιαπευθύνεται στους μυς για ενέργεια και επίσης αποθηκεύει λίπος σε περίπτωση πουη περίοδος ασιτίας κρατήσει για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Λειτουργεί«αντανακλαστικά» για να μπορέσει να επιβιώσει ο οργανισμός μας. 

 

 

Για τους λόγους αυτούς, για ναμπορέσετε να διατηρήσετε ή να αποκτήσετε ένα υγιές βάρος θα φροντίζετε νατρώτε τακτικά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Και επειδή πραγματικάκάποιες φορές δεν έχουμε χρόνο για τα 5 γεύματα της ημέρας… σας προτείνω κάποιεςμεθόδους για να κάνουμε την ζωή μας λίγο πιο εύκολη:

 

 

Κατά πρώτον, οργανωθείτε καιπροετοιμάστε από το Σαββατοκύριακο κάποια φαγητά που μπορούννα διατηρηθούν για 3-4 μέρες. 

 

 

Εν συνεχεία, βάλτε υπενθύμιση στοκινητό σας για τα ενδιάμεσα σνακ που συνήθως ξεχνάτε.

 

 

Μην ξεχνάτε ότι στον εργασιακόχώρο μπορείτε να έχετε σνακ όπως κριτσίνια, αποξηραμένα φρούτα καιανάλατους ξηρούς καρπούς που διατηρούνται εκτός ψυγείου. 

 

 

Το σνακ σας μπορεί να αποτελείται από 1χυμό που μπορείτε να τον προμηθευτείτε εύκολα απόένα περίπτερο. 

 

 

Μπορείτε αποβραδίς να ετοιμάζετε μικράσαντουιτσάκια (ακριβώς όπως αυτά που φτιάχνετε για τα παιδιά σας) και να τασυσκευάζετε.

 

 

Και το σουβλάκι σε ψωμάκι μπορείνα αποτελέσει μια υγιεινή λύση (που και που εννοείται)σε περίπτωση που δεν έχετε προλάβει να μαγειρέψετε. Δεν χρειάζεταιαπαραίτητα να συνοδεύεται από πατάτες, λιπαρές σος και αναψυκτικά. 

 

 

Καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας!

10/06/2014 www.e-charity.gr


Επιστροφή στην κεντρική σελίδα