8+3 Υγιεινά σνακ για την παραλία


Από τα άρθρα της Διαιτολόγου Βαλεντίνα Δερμιτζάκη σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
Επιστροφή στην κεντρική σελίδα

Επιτέλους ήρθε το καλοκαιράκι και οι περισσότεροι απόεσάς περνάτε τα σαββατοκύριακα σε κάποια παραλία. Μην αφήνετε άδειο το στομάχισας όλη την ημέρα γιατί το μόνο που θα καταφέρετε είναι δυσκολέψετε τονμεταβολισμό σας, να αφυδατωθείτε και να αυξήσετε τις κατακρατήσεις.

Δύο είναι τα δεινά. Ή αρχίζετε τα τσιμπολογήματα μεντόνατς (ζάχαρη και θερμίδες), γρανίτες (ζάχαρη και πολλεεεες θερμίδες),  μπύρες και πατατάκια (και πάλι πολλέςθερμίδες) ή ακόμα χειρότερα κοκτέιλ ( ξεπερνούν τις 300 θερμίδες) ή  καταλήγετε το βραδάκι σε μια ταβέρνα καιτρώτε ότι σουβλάκι, πανσέτα, ψωμί, πατάτες βρείτε μπροστά σας! Το αποτέλεσμα:Βαρύ στομάχι, φουσκώματα και αύξηση βάρους.

Με λίγη οργάνωση μπορείτε όλα αυτά να τα αποφύγετε.Αλλά ακόμα και για αυτούς που δεν θα προλάβουν να ετοιμάσουν κάποιο σνακ θα σαςπροτείνω λύσεις onthego

 

Για τους οργανωτικούς τύπους:

 

1. Φρούτα

Τι άλλο εκτός από φρούτα βέβαια. Πλούσια σε βιταμίνες, φυτικές ίνες καινερό! Θα σας δώσουν ενέργεια και δροσιά. Τα πιο βολικά φρούτα είναι :

 

α. Τα σταφύλια. Βάλτε τα από την προηγούμενη στην κατάψυξη. Θα μετατραπούνσε απίστευτα νόστιμές και παγωμένες καραμέλες.

β. Η μπανάνα. Πλούσια σε κάλιο, βοηθάει να διατηρηθείτε ενυδατωμένοικαι καθαρίζεται εύκολα.

 

2. Ξηροί Καρποί

Αν ψάχνετε για βιώσιμο καύσιμο για την παραλία επιλέξτε ξηρούς καρπούς.Πλούσια πηγή σε ακόρεστα λιπαρά, πρωτεΐνες και η αλατισμένη εκδοχή παρέχεινάτριο που ίσως έχετε χάσει από τον ιδρώτα και την άσκηση (αναφερόμενη σ’αυτούςπου κάνουν θαλάσσια σπορ). Για καλύτερα αποτελέσματα συνοδεύστε τους καρπούς μεένα μεγάλο μπουκάλι με δροσερό νερό για να μην μείνετε και διψασμένοι.

Επίσης μπορείτε να προσθέσετε αποξηραμένα φρούτα στο μιξ όπωςαποξηραμένα κράνα, σταφίδες, βατόμουρα.

 

3. Κρακεράκια

Που το κακό αν έχετε στην τσάντα σας κρακεράκια και κατά προτίμησηολικής αλέσεως. Πηγή υδατανθράκων (ενέργειας δηλαδή) και χωνεύονται εύκολα.

 

4. Λαχανικά

Στικάκια λαχανικών. Η καλύτερη λύση. Μπορεί να ακούγονται βαρετά αλλάμετά την αφυδάτωση της ηλιοθεραπείας το αγγουράκι ή και τα στικ καρότουφαίνονται δροσιστικά και τραγανά. Απλά κόβετε μικρά στικ από αγγούρι, καρότο,ραπανάκι ακόμα και σέλινο και τα πακετάρετε σε μια πολύσακούλα μαζί με παγάκια.Τα παγάκια θα τα διατηρήσουν δροσερά μέχρι την ώρα που θα τα μασουλήσετε. Καιτα μικρά ντοματίνια είναι μια δροσιστική λύση.

 

5. Σάντουιτς

Το κλασικό και αγαπημένο σάντουιτς. Φροντίστε οι φέτες ψωμιού να είναιαρκετά χοντρές για να μην διαλυθεί ή/και μουλιάσει.

 

6. Παγωμένο νερό καρύδας

Για τα πιο εξωτικά γούστα. Θα το βρείτε σε καταστήματα με πιο ψαγμένεςγκουρμέ γεύσεις. Βάζετε το κουτί με το νερό καρύδας στην κατάψυξη και τηνεπομένη έχετε ένα παγωμένο ρόφημα. Το νερό καρύδας είναι πλούσιο σεηλεκτρολύτες και περιέχει περισσότερο κάλιο απ’ ότι μια μπανάνα.

 

7.

Bretzelή στικ (γνωστές και ως αλμυρές Μπατονέτες)

Εύκολο σνακ στη μεταφορά. Το βρίσκετε σε όλα τα σούπερ στο ράφι με ταμπισκότα ή τα κράκερ. Πλούσια σε νάτριο (αλατάκι) οπότε το συνοδεύουμε μενεράκι.

 

8. Μπάρες Δημητριακών

Χειροποίητες ακόμα καλύτερα. Πλούσιες σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.Αποφύγετε αυτές με επικάλυψη σοκολάτας γιατί ο ήλιος καλό δεν θα της κάνει…

 

Για όσους είναι της τελευταίας στιγμής…

 

1. Στον φούρνο της γειτονιάς –δίπλα από το καφέ που θα πάρετε τονφρέντο για τον δρόμο- θα βρείτε κριτσίνια, κουλούρι , σταφιδόψωμο καιελαιόψωμο.

 

2. Επίσης εύκολα πλέον θα βρείτε σάντουιτς μπουρίτο ή αραβική πίτα μεκασέρι, γαλοπούλα και λαχανικά. Αν τα βάλετε σε μια σακούλα με μπουκάλια νερούμε πάγο θα διατηρηθούν μια χαρά.

 

3. Από το μπαρ της παραλίας μπορείτε πλέον να βρείτε πολλές υγιεινέςεναλλακτικές. Φρουτοσαλάτες με ή χωρίς γιαούρτι, τοστ ή ακόμα και clubsandwichαλλάχωρίς πατατάκια.

 

 

Καλό καλοκαίρι και καλές βουτιές!

18/07/2014 www.e-charity.gr


Επιστροφή στην κεντρική σελίδα