Πόσο σημαντική είναι η Διατροφή στην Εγκυμοσύνη;


Από τα άρθρα της Διαιτολόγου Βαλεντίνα Δερμιτζάκη σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
Επιστροφή στην κεντρική σελίδα

Η ισορροπημένη διατροφή πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αποτελεί για το μωρό σας ένα καλό ξεκίνημα στη ζωή. Οι θερμιδικές σας ανάγκες αυξάνονται 300 θερμίδες ημερησίως κατά μέσο όρο στην εγκυμοσύνη. Δεν υπάρχει λόγος να τρώτε για δυο.

 

Ό,τι τρώτε και πίνετε αποτελεί την κύρια πηγή της διατροφής του μωρού σας, επηρεάζει δηλαδή την υγεία του εμβρύου. Η διατροφή σας πρέπει να είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Πρέπει να περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες  τροφίμων (Φρούτα, Λαχανικά, Γαλακτοκομικά, Κρέας, Δημητριακά και Λίπη) . Πρέπει να είναι  άφθονη σε νερό και πτωχή σε ζάχαρη και «κακά» λιπαρά. Με άλλα λόγια  πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της Μεσογειακής Διατροφής. Το να καταναλώνετε υπερβολική ποσότητα τροφής δεν οδηγεί σε καλύτερη ανάπτυξη το έμβρυο, με άλλα λόγια το μωρό σας δεν θα μεγαλώσει ούτε καλύτερα ούτε περισσότερο.

 

Πολλές γυναίκες ξεκινούν την εγκυμοσύνη υπέρβαρες ή παχύσαρκες, ενώ άλλες αποκτούν περισσότερο βάρος από αυτό που απαιτείται.  Σύμφωνα με μελέτες ο κίνδυνος για επιπλοκές στην εγκυμοσύνη και κατά τον τοκετό είναι μικρότερος όταν η μέλλουσα μητέρα αποκτήσει βάρος μέσα στα επιτρεπτά όρια. Η παχυσαρκία στην εγκυμοσύνη είναι επικίνδυνη τόσο για την μητέρα όσο και για το έμβρυο. Ο κίνδυνος εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη και υπέρτασης είναι αυξημένος στις υπέρβαρες εγκύους με συνέπεια να μετατραπεί μια απλή κύηση σε κύηση υψηλού κινδύνου με ό,τι αυτό συνεπάγεται (πρόωρο τοκετό, δυστροφία του εμβρύου, παθολογικά μεγάλο μωρό, δυστοκία, αυξημένη πιθανότητα καισαρικής τομής). Όταν μια εγκυμονούσα είναι παχύσαρκη αυξάνει τις πιθανότητες παχυσαρκίας στο παιδί της τόσο κατά την παιδική όσο και κατά την ενήλικο ζωή του.

 

Οι 40 εβδομάδες της εγκυμοσύνης αποτελούν μια μαγική περίοδο της ζωής σας. Το κλειδί για αυτή την περίοδο, τόσο για εσάς όσο και για το έμβρυο, αποτελεί η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Τα βήματα που θα σας εξασφαλίσουν μια υγιή εγκυμοσύνη είναι απλά :

 

1. Ακολουθείτε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο και έτσι αποκτάτε το απαραίτητο για την εγκυμοσύνη σας βάρος.

 

2. Ασκείστε,

 

3. Λαμβάνετε τα συμπληρώματα σύμφωνα με τις οδηγίες του/της γυναικολόγου σας

 

4. Αποφεύγετε το κάπνισμα, την κατανάλωση αλκοόλ και άλλων επιβλαβών ουσιών.

 

Στην περίοδο της εγκυμοσύνης συνήθως υπάρχει μια απενοχοποίηση της εικόνας του υπέρβαρου σώματος. Προσοχή! δεν μας ενδιαφέρει ούτε η σιλουέτα σας ούτε πόσο γρήγορα θα την ανακτήσετε μετά τον τοκετό. Το μόνο που ενδιαφέρει είναι η ασφαλής έκβαση της κύησης και αυτό σημαίνει ΥΓΙΗΣ ΜΑΜΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΣ ΜΩΡΟ.

08/01/2012 www.e-charity.gr


Επιστροφή στην κεντρική σελίδα