Πεινάει ή μήπως…απλά βαριέται?


Από τα άρθρα της Διαιτολόγου Βαλεντίνα Δερμιτζάκη σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
Επιστροφή στην κεντρική σελίδα

Πεινάει ή μήπως…απλά βαριέται?

Πόσες φορές τοπαιδί σας έχει μπει στην κουζίνα και αδιάφορα ανοιγοκλείνει το ψυγείο και ταντουλάπια κλαψουρίζοντας: «Έχει τίποτα να φάμε;». Εσείς γνωρίζετε ότι τομεσημεριανό ήταν μόλις πριν μια ώρα και ενοχλημένοι απαντάτε: « Έφαγεςμεσημεριανό πριν μια ώρα, δεν γίνεται να πεινάς!». Αν το παιδί σας είχε έναχορταστικό γεύμα είναι πολύ πιθανό  τοπαιδί σας να μην είναι πεινασμένο βιολογικά, αλλά συναισθηματικά. Την επόμενηφορά που θα συμβεί αυτό μπορείτε να του βάλετε το εξής δίλλημα: «Πεινάς ή μήπωςβαριέσαι?».

Όχι μόνο ταπαιδιά αλλά και οι ενήλικες συχνά γεμίζουν ξανά και ξανά το στομάχι τους χωρίςνα υπάρχει στην πραγματικότητα αίσθημα πείνας. Συναισθηματικά νοιώθουν ό,τικάτι τους λείπει, νοιώθουν «άδειοι» και αναπληρώνουν αυτό το κενό τρώγοντας–γνωστοί  και ως «emotionaleaters». Έτσι είναι και ταπαιδιά. Όταν νοιώθουν βαρεμάρα πολλές φορές ψάχνουν στο ψυγείο για νατσιμπολογήσουν κάτι για να αναπληρώσουν αυτό το κενό. Και αν ξεκινήσουν αυτό το«κουσούρι» σ’ αυτή την ηλικία θα το κάνουν συνήθεια αργότερα ως ενήλικες,  με ό,τι επιπτώσεις μπορεί αυτό να έχει στακιλά τους και κατ’ επέκταση στην υγεία τους.

Για να δούμεόμως πως θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε αυτά τα μικρά και πεινασμένα πλασματάκιαπου πολύ απλά βαριούνται.

1. Ζωγραφική.

Η τέχνη είναι μια αυθόρμητη μορφήέκφρασης για τα παιδιά. Ζωγραφίζοντας έναν πίνακα με χρώματα, τέμπερες ήμαρκαδόρους γεμίζουν δημιουργικά τον χρόνο τους. Αν το παιδί σας πάει σχολείομπορείτε να του ζητήσετε μια ζωγραφιά με συγκεκριμένο θέμα (π.χ. «τα αγαπημέναμου σπορ», «τα φαγητά που δεν μου αρέσουν», «τα αδέλφια μου» κλπ.) καισυζητήστε πάνω στο θέμα αυτό. Στα μικρότερα αφήστε το περιθώριο να επιλέξουν απόμόνα τους τι θα ζωγραφίσουν.

2. Σαπουνόφουσκες

Έχετε πάντα πρόχειρο ένα μπουκάλιμε σαπουνόφουσκες. Τα παιδιά τις λατρεύουν. Φυσήξτε τις και αφήστε τα να τιςκυνηγήσουν. Αν το παιδί σας είναι αρκετά μεγάλο μπορείτε να του μάθετε πώς νατο κάνει μόνο του. Μπορείτε επίσης στο υγρό για τις σαπουνόφουσκες να προσθέσετελίγες σταγόνες από χρώμα ζαχαροπλαστικής και αφήστε τη φούσκα να σκάσει πάνω σεμια λευκή κόλλα χαρτί. Όταν στεγνώσει μπορεί το παιδί σας να συμπληρώσει τοσχέδιο που σχηματίστηκε με χρωματιστούς μαρκαδόρους.

3. «Μάντεψε τι»

Βάλτε σε ένα αδιαφανές κουτί μικράπαιχνιδάκια σε διάφορα σχήματα και από διαφορετικά υλικά. Δέστε με ένα μαντήλιτα ματάκια του παιδιού και αφήστε το να μαντέψει τι είναι το κάθε παιχνίδι.

4. Χαρτί περιτυλίγματος

Πάρτε λευκό χαρτί με το μέτρο.Φτιάξτε στάμπες από πατάτες ή ακόμα και από πορτοκάλια ή λεμόνια κομμένα στημέση. Βουτήξτε τις στάμπες σε χρώμα και φτιάξτε με το παιδί σας υπέροχες κόλλεςπεριτυλίγματος που θα χρησιμοποιήσετε αργότερα για τα δώρα των φίλων τους.

Με την φαντασία τους τα παιδιά θαανακαλύψουν και άλλα παιχνίδια για να «γεμίζουν» την ώρα τους και κατ’ αυτό τοντρόπο θα τους έχετε μάθει να εξωτερικεύουν την βαρεμάρα τους με διάφορεςδραστηριότητες παρά με το φαγητό.  Καλήσας διασκέδαση!

18/02/2013 http://medicaltv.eu/author/dermitzakiv/ Κατεβάστε το PDF pdf


Επιστροφή στην κεντρική σελίδα