Υγιεινές προτάσεις για το κολατσιό που μπορεί να παίρνει το παιδί σας στο Σχολείο


Από τα άρθρα της Διαιτολόγου Βαλεντίνα Δερμιτζάκη σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
Επιστροφή στην κεντρική σελίδα

           Κατέφτασε τελικά κι ο Σεπτέμβριος… ο μήνας που ανοίγουν τα Σχολεία! Μέσα στις ολοκαίνουριες φανταχτερές σχολικές τσάντες, θα μπουν χρωματιστά τετράδια, μολύβια και κασετίνες με φανταστικούς και τρομερούς υπερ-ήρωες και πανέμορφες πριγκίπισσες και νεράιδες… κάτι όμως ξεχάσαμε! Το κολατσιό για το Σχολείο! 

           Οι καλές σχολικές αποδόσεις, όμως, δεν είναι μόνο θέμα νοημοσύνης. Είναι σημαντικό, ο εγκέφαλος να τρέφεται επαρκώς με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Έτσι, το κολατσιό του μαθητή πρέπει να είναι φτωχό σε λιπαρά και ζάχαρη και πλούσιο σε βιταμίνες, ασβέστιο και μαγνήσιο. 

           Κάποιες υγιεινές προτάσεις για τους μικρούς μας «σπόρους»: 

 Κατ' αρχήν, το κλασικό τοστ: κατά προτίμηση με μαύρο ψωμάκι, κασέρι και λαχανικά όπως αγγούρι, μαρούλι και πιπεριές. Η ντομάτα δεν ενδείκνυται γιατί βγάζει ζουμάκια και δεν αρέσει συνήθως στα παιδιά. 

 Για πιο παραδοσιακά σπίτια, η σπιτική πίτα: τυρό-, σπανακό- ή κολοκυθό- πιτα ή ακόμα και ταχινόπιτα! Φτιαγμένη πάντα με αγνά υλικά από τα χεράκια της μαμάς ή της γιαγιάς! Ενίοτε, βασισμένη και σε συνταγή της γιαγιάς! 

 Για τους λίγο πιο εξωτικούς... Τορτίγια ή Αράβικη πίτα: μπορείτε να προσθέσετε κασέρι, γαλοπούλα και ότι λαχανικό θέλει το παιδί, το τυλίγετε στην πίτα και έτοιμο! 

 Για τους λάτρεις του χριτς - χρατς... Κράκερ, Κουλούρι ή Κριτσίνια: Μια εύκολη και γρήγορη λύση. Το σουσάμι στο κουλούρι και τα κριτσίνια αποτελεί μια πολύ καλή πηγή ασβεστίου. 

 Για... ιταλικές απολαύσεις... Σπιτική πίτσα: Για ακόμα περισσότερες φυτικές ίνες, μπορεί να παρασκευαστεί από αλεύρι ολικής αλέσεως. Δοκιμάστε να βάλετε Mozzarella αντί για κασέρι! 

 Για να θυμηθείτε τα παλιά... Παστέλι: Για τους γλυκαντζίδες. Δεν λιώνει όπως η σοκολάτα και είναι πλούσια πηγή ασβεστίου. 

 Για τους μικρούς επίδοξους Σεφ... Σπιτικό κέικ ή μπισκότα: Είναι προτιμότερο να αφιερώσετε λίγο χρόνο την Κυριακή για να φτιάξετε μαζί με το παιδί σας ένα κέικ ή μπισκοτάκια, παρά να πάρετε έτοιμα. Έτσι θα το χαρεί και το παιδί σας και εσείς θα είστε σίγουροι για την ποιότητα των υλικών που περιέχει το κολατσιό του. 

 Και τέλος, μια πρόταση που λατρεύουν όλα τα παιδιά... Μείγμα από δημητριακά, ξηρούς καρπούς, κομμάτια σοκολάτας και αποξηραμένα φρούτα: Σε ένα σακουλάκι θα αναμείξετε νιφάδες δημητριακών με κομματάκια από αποξηραμένα φρούτα που αρέσουν στο παιδί σας (π.χ. σταφίδες, κράνα, μπανάνα, φράουλα). Θα προσθέσετε κομμάτια σοκολάτας ή κουβερτούρας που έχετε κόψει με το μαχαίρι. Τέλος, προσθέτετε ανάλατους ξηρούς καρπούς. Έτοιμο το κολατσιό! 

 Και μην ξεχνάτε πως το κάθε κολατσιό μπορεί να συνοδευτεί με ένα φρούτο ή με χυμό. Να επιδιώκετε να ετοιμάζετε μαζί με το παιδί σας, τα σνακ για το σχολείο. Η προετοιμασία του κολατσιού αποτελεί καλό μάθημα διατροφής για τα παιδιά. Η διαδικασία αυτή σας φέρνει πρώτα απ’ όλα πιο κοντά με το παιδί σας και του δίνει την αίσθηση της προσωπικής επιλογής και ευθύνης για τη διατροφή του. Ας μην ξεχνάμε πάντα, πως ένα παιδί θα απολαύσει ακόμα περισσότερο το κολατσιό του όταν το έχει φτιάξει μόνο του με τα υλικά της αρέσκειάς του, ενώ παράλληλα εκτιμά και τον δικό του κόπο πέρα από τον δικό σας. 

Καλή σχολική κι... απολαυστική χρονιά!

01/09/2012 www.e-charity.gr Κατεβάστε το PDF pdf


Επιστροφή στην κεντρική σελίδα